Translate

6 Mart 2015 Cuma

Kumaşını Sevdiğim Yelek

         Merhaba dikiş severler :) Hayırlı cumalar

    Kurslarla vakit geçirirken dikişlere biraz ara vermiştim; ama bugünlerde dikiş ile gene haşır neşirim. Bu yazımda arkadaşıma diktiğim yeleği göstermek istiyorum. Çünkü kumaşı çok güzel ve çok uyguna aldık. Hatta bu kumaştan bir de etek dikmeyi düşündük. Ama tekrar kumaşçıya gittiğimizde maalesef aynı kumaşı bulamadık. Daha güzel kumaşları bulmak ümidiyle ;)



   Her zaman derim temel kalıplarınız olacak. Bedeninize uygun temel beden, etek ve pantolon hatta ceket  kalıplarınız olduktan sonra dikiş sizin için daha kolay olacak . Kalıplarla oynayarak değişik modeller dikebilirsiniz.


    Bu Kumaşa sade bir model daha şık olacağını düşündük ve ben dikmeye koyuldum. Kalıbımız hazır sadece kol ve yaka için pervaz  ve kapaması için  klapa hazırladım ve kestim. İlk olarak pervaz ve klapa için tela yapıştırdım. Ön ve arka bedendeki pensleri dikiyorum ve ütülüyorum. Her aşamada ütü yaparsak daha düzgün sonuçlar elde ederiz.  Ön ve arka bedenin omuz ve yanlarını birleştirelim. Arka yaka ile klapayı dikerek yakamı da temizlemiş oluyorum. Kol pervazlarım kaldı onları da birleştiriyorum. Yaka ve kol pervazlarımın içine çıma(1mm) dikiyorum ki duruşu düzgün dursun. Son olarak etek ucunu dikiyorum.




   Pervazlar giyerken geri kıvrıldığı için genelde başımıza dert olur. Ama pervazın ucunu kumaşla elde tutturarak bu dertten kurtulabiliriz.




   Birkaç tane kombin örneği yaptım beğenilerinize sunarım :)





15 yorum:

  1. Harika olmuş. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Çok fazla beğendim,maşallah size:)

    YanıtlaSil
  3. Elinize saglik cok guzel olmus :)

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel olmuş ellerinize sağlık :) takibe aldım ben de sizi bloguma beklerim :)http://gulumsetenhobiduragim.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim =) Tabi ki Mehtap Hanım =)

      Sil
  5. bu yaz vaktim çoğunlukla dikiş bloglarını araştırmakla geçiyor sizide izlemeye aldım güzel paylaşımlarınız var...sizde gelirmisiniz http://ayselmelike.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Paylasimlarımı beğendiğiniz için Teşekkür ederim :) Gelirim Aysel Hanım gelmez miyim ...

      Sil
  6. Acaba bı bilgileri paylaştıgınz bi instagram hesabınz var mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnstagram da paylaştığım bir hesabım yok maalesef

      Sil
  7. Bayıldım cok beğendim (:

    YanıtlaSil
  8. Bayıldım cok beğendim (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim daha güzelleri sizin olsun :)

      Sil