Translate

8 Nisan 2015 Çarşamba

Püsküllü Eşarplar Yeniden Mi Moda Oldu?

Merhabalar :)


    Bugün konumuz püsküllü eşarplar... Püsküllü eşarp bu sene moda özellikle gençler arasında. Ama acaba püsküllü eşarp yeni bir şey mi yoksa eskiden püsküllü eşarplar kullanılıyor muydu? Evet eskiden de püsküllü eşarplar vardı ve kullanılmaktaydı.

    Geçen sene annemin sandığına bakarken püsküllü eşarp gördüm ve ben bu eşarbı görünce gerçekten çok şaşırdım. Annem gençliğinde de püsküllü eşarplar modaymış. Geçen sene annemle bu eşarp üzerinde konuşurken onun gençliğin de takıldığından bahsederken bu sene moda oldu :)


    Günümüzdeki püsküllü eşarplar ile annemin eşarbı arasında tabi ki farklılıklar var. 25 – 30 senelik bu püsküllü eşarp biraz daha kalın, ana renkler hakim, boyutu daha küçük ve püskülleri daha farklıdır.  Bu eşarp o zaman ki eşarp boyutlarında 75 *75 ölçüsündedir. Eşarp yeşil, sarı ve kırmızı renkleri hakim .  O zamanda kışın kullanıldığını düşünüyorum çünkü eşarp gerçekten kalın. Püsküller bugünkünden daha farklı düğümler ile bağlanmaktadır.




    Karşıma çıkan bu olay küçük bir araştırma niteliğinde taşıdı benim için. Okul yıllarımı hatırlattı bana. =)

    Tarih her zaman tekerrür eder. Tarihin bir parçası da moda. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder